- Dine varer
Handlekurven er tom!
Svenske forbrukere kåret Synsam til det mest bærekraftige varemerket i optikerbransjen for fjerde år på rad i Sustainable Brand Index 2022.
Synsam Groups omfattende forbedringsarbeid til gagn for miljøet og samfunnet har ikke gått ubemerket hen hos svenske forbrukere. I den årlige prisutdelingen Sustainable Brand Index, der svenske forbrukere gir sitt syn på ulike varemerkers bærekraftsarbeid, står Sveriges ledende optiker- og øyehelsekjede som bransjevinner, og klatrer dessuten flere plasser i den totale rankingen.
– Synsam Groups beslutning om å flytte hjem brilleproduksjonen fra Asia til Sverige, har fått stor oppmerksomhet. Det at vi faktisk går fra ord til handling for å redusere klimaavtrykket vårt, har gjort Synsam til et forbilde, et selskap man vil jobbe og handle hos. Vi har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger, noe som viser at svenske forbrukere er genuint opptatt av bærekraft. Vi tar imot denne fine utmerkelsen med varmt hjerte og stolthet, sier Håkan Lundstedt, administrerende direktør og konsernsjef i Synsam Group.