- Dine varer
Handlekurven er tom!
Bli inspirert
På 60-tallet hadde Ray-Ban innført en rekke modeller til kvinner og med samme strategi, nemlig produktplassering i en rekke storfilmer, klarte brillemerket å bygge opp sin ikoniske status. Ikke minst husker vi at Audrey Hepburn innførte amerikanerne det sjokkerende konseptet om skilsmisse i filmen «Breakfast at Tiffany’s». Den nye, uavhengige kvinnen bar selvsagt Ray-Bans. «The Wayfarers» var i sine tidligere dager selve symbolet på opprør og det var kanskje derfor James Dean bar dem i filmen «Rebel without a cause».
Fra å være en brille spesielt utviklet til piloter har den nærmest blitt et obligatorisk assessoar for kjente skuespillere og artister opp gjennom tidene. Siden den gang har brillen hvilt på en utallige kjendisers neser, både på filmlerretet og på konsertscenene, men også når stjernene skal distansere seg bak mørke brilleglass fra ivrige fans i offentlighetens lys.
Modell Alexandra Agoston i Ray-Ban Rounds
Marianne Theodorsen i Ray-Ban Rounds
Moteikonet Miroslava Duma i Ray-Ban Rounds
Fra Tom Cruise i Top Gun til Blues Brothers, fra Andy Warhol til John Lennon og ikke minst selveste president John F. Kennedy (som riktignok ikke brukte RayBan, men et knock off-merke. Det var det ingen som fikk med seg og folk gikk man av huse for å skaffe seg Wayfarers).
Og fortsatt i dag setter brillen uslettelig preg på superstjerner som Jude Law, Orlando Bloom og Madonna. Og det er det kanskje god grunn til.
Foto: Getty