VÅRE MEST STILTE SPØRSMÅL OM SYNSAM BRILLEABONNEMENT


Her har vi samlet våre mest stilte spørsmål om Synsam Brilleabonnement. Hvis du allerede er en abonnementkunde, har vi samlet de spørsmålene litt lengre ned på siden .

Hva er Synsam Brilleabonnement?

Synsam Brilleabonnement er en bekymringsfri tjeneste, for at brillebruk skal bli så enkelt som mulig for våre kunder.

Som abonnementskunde velger du 3 par briller eller flere, og leier de av oss. Du velger blant briller, solbriller og sportsbriller, med eller uten styrke.Du kan kombinere progressive og enstyrkeglass sammen med glass uten styrke. Månedskostnaden på ditt abonnement baseres på hvilken glasskvalitet og innfatning du velger.

Hvert år har du mulighet til å bytte ut et par av dine briller, og hvis ditt syn endrer seg bytter vi glass i dine briller – alt er inkludert. Regelmessige synsundersøkelser inkluderes.

 

Hva betaler jeg for abonnementet?

Månedskostnaden på ditt abonnement baseres på hvor mange briller du velger samt glasskvalitet og innfatningskategori du velger. Den laveste månedskostnaden er 149 kr pr.mnd. med en totalkostnad på 3576 kr. Abonnementet er rentefritt og alle priser er inklusiv moms.

 

Hvordan blir jeg brilleabonnent hos Synsam?

Du signerer ditt abonnement i din Synsam butikk. Alt begynner med en synsundersøkelse, som inngår i abonnementet. Under din synsundersøkelse avklarer vi hvilke behov du har og hvilke løsninger som er de beste for deg. Våre optikere gjennomfører en synsundersøkelse og sammen med våre profesjonelle kunderådgivere prøver du briller, et par for hver stil og funksjon.

 

Hva inngår i et brilleabonnement?

Du leier 3 eller flere par briller. Hvert år har du mulighet til å bytte ut et par briller og hvis ditt syn endrer seg bytter vi glassene i dine briller – alt er inkludert. Forsikring samt regelmessige synsundersøkelser er inkludert. Les mer her.

 

Hva er Synsam Forsikring?

Hver brille i abonnementet er dekket av vår Synsam Forsikring i hele 36 måneder. Forsikringen dekker skade, tap og tyveri.

Ved delskade er egenandelen opp til 3 månedskostnader for det aktuelle paret, samt 6 månedskostnader ved totalskade, tap eller tyveri. Med Synsam Forsikring har du alltid kostnadsfri reperasjon de første 120 dagene.

 

Når begynner jeg å betale for mitt abonnement?

Ditt abonnement starter når du henter dine briller. Hvis du ikke har rukket å hente brillene innen 30 dager starter abonnementet automatisk opp. Den første fakturaen eller auto-giro trekkes måneden etter abonnementet startet. Den første måneden kommer beløpet å være noe høyere, da det inkluderer første månedskostnad pluss kostnaden for de dagene du har hatt brillene i forrige måned.

Eksempel: Du henter dine briller 12.juni. Første fakturaen kommer i juli. Du betaler da juli kostnaden pluss dagene 12.-30.juni.

 

Hvor lang er bindingstiden:

Bindingstiden er 24 måneder. Hvis du bytter et av dine briller etter et år så forlenges bindingstiden med 12 måneder.

 

Hva skjer medbrillene etter bindingstiden?

Du leier briller hos Synsam i abonnemenstperioden. Når du velger å avslutte ditt abonnement leverer du tilbake brillene til oss. Det er også mulig for deg å kjøpe ut dine briller.

 

Har jeg bytterett?

Ja, du har alltid 90 dagers bytterettom du oppdager at du ikke trives i dine briller.

 

Hvor lang er oppsigelsestiden:

Etter bindingstiden er oppsigelsestiden 1 måned.

 

Er det angrerett på abonnementet?

Nei, dine produkter er tilpasset spesielt til deg, derfor har vi ingen angrerett på abonnementet. Men for at du skal trives i dine briller inngår det alltid 90 dagers bytterett.

 

Kan det påløpe avgifter utover min abonnementskostnad?

Hvis du velger å betale ditt abonnement via faktura påløper en fakturaavgift på 39 kr pr. mnd. Det påløper en avgift hvis du velger å kjøpe ut brillene etter endt abonnementet. Utover det påløper ingen forskuddsbetaling, renter eller andre avgifter.

 

Hvilke og hvor mange briller kan jeg velge?

Du kan velge mellom 3 – 10 briller, og du kan velge blandt hele vårt sortiment i butikken. Prisen baseres på hvor mange og hvilke innfatninger og glass som du velger.

 

Kan jeg velge terminalbriller:

Ja, alle våre typer terminalglass kan brukes i abonnementet.

 

Kan jeg velge sportsbriller med styrke i glassene?

Ja, du kan velge sportsbriller både med eller uten styrke i glassene.

 

Kan jeg velge progressive glass:

Ja, du kan velge blandt alle våre progressive glass.

 

Kan jeg velge både lesebriller med enstyrkeglass og progressive glass?

Ja, du mikser og matcher glass og innfatninger helt etter dine behov.

 

Kan vi i familien ha et felles brilleabonnement?

Nei, brilleabonnementet er personlig og kan ikke deles.

 

Kan mitt barn få et brilleabonnement?

Ja.

 

Kan jeg inngå et abonnement selv om jeg ikke har noen synsfeil?

Ja, forsterk din personlige stil og velg blandt alle våre briller, solbriller og sportsbriller med glass helt uten styrke. Det finnes også glass som avlaster øyet når du bruker digitale enheter som mobil, datamaskin og lesebrett. Vi har også glass tilpasset for deg som for eksempel bruker mye tid bak rattet i bilen.

 

HVIS DU ALLEREDE ER ABONNEMENTSKUNDE

Kan jeg bytte briller hvert år?

Ja, hvert år har du mulighet for å bytte et par briller mot et nytt par. Abonnementet er fleksibelt og du velger selv om du vil bytte. Du kan spare et bytte et år og heller bytte to par neste år istedet.

Hvor lenge er det igjen til jeg kan bytte en brille?

Vi hjelper deg å holde oversikten på når det er klart for det årlige bytte, gjennom å kalle deg inn til en årlig synskontroll.

Vennligst følg instruksjonene nedenfor for å begynne å betale dine fakturaer gjennom AvtaleGiro:

  1. Logg inn på din nettbank og start en betaling for din siste faktura.
  2. Skriv inn KID-nummer og kreditt mottaker spesifisert på faktura.
  3. Skriv inn kontoen du ønsker å betale fakturaen fra. Denne kontoen vil da bli registrert for fremtidige fakturaer via AvtaleGiro.
  4. Når betalingen er godkjent, vises en rute med spørsmålet om du vil registrere AvtaleGiro med kreditt mottakers kontonummer. Trykk "Ja takk".
  5. Registreringen er nå klar, og du vil kunne betale fremtidige fakturaer via AvtaleGiro.

Når trekkes autogirobetalingen fra min konto?

Trekket skjer den 28. hver måned.

Ta gjerne kontakt med oss på Synsam kundeservice

Åpent mandag – fredag kl 9 - 17, lørdag10-15 
lifestyle@synsam.com   

Alt begynner med en synsundersøkelse

Med et Synsam brilleabonnement er alle synsundersøkelser inkludert. Velkommen inn til din Synsam butikk for å prate om vårt brilleabonnement, ta en synsundersøkelse og sammen med våre dyktige kunderådgivere velge ut forskjellige briller tilpasset ditt liv, og din livsstil.

Bestill synstest